Lehrbeauftragte
Aktuelle Position:
Partner & Co-Founder, OMMAX
Veranstaltungen:
Lehrbeauftragte
Kontakt:
Aktuelle Position:
Founder ReWiRe Performance,
Dozentin Universität Passau, Privatuniversität Seeburg
Veranstaltungen:
B2B Marketing & Sales (Master)
Frühere Stationen:
Senior Director Marketing, ZEISS Industrial Metrology /ZEISS Consumer Optics
Head of Marketing International, KTM Sportmotorcycle AG
Managing Director, KTM Events & Travel Services
Lehrbeauftragter
Veranstaltungen:
Frühere Stationen:
Research Affiliate
Aktuelle Position:
METAFINANZ INFORMATIONSSYSTEME GMBH (ALLIANZ GROUP)
Kontakt:
E-Mail: volkan.kocer@uni-passau.de
Veröffentlichungen:
Koçer, V. (2021), Outcomes of Perceived Brand Globalness and Perceived Brand Localness: A Meta-Analysis,
2021 American Marketing Association Global Marketing SIG Doctoral Consortium, Taormina,
Sizilien, 01.-03.10.2021.
Koçer, V., Totzek, D. (2020), A Systematic Review of Global and Local Brands, 3. Konferenz des Bayerischen
Service Research Clusters, Ingolstadt, Deutschland, 06.11.2020. (Online)
Koçer, V., Totzek, D. (2020), The Interplay of Perceived Brand Globalness, Localness and
Consumer Cosmopolitanism: A Social Identity Complexity Perspective, 49th EMAC Annual Conference,
Budapest, Ungarn, 26.05.-29.05.2020. (Abgesagt aufgrund von COVID-19)
Koçer, V., Totzek, D. (2020), The Interplay of Perceived Brand Globalness, Localness and
Consumer Cosmopolitanism: A Social Identity Complexity Perspective, 2020 American Marketing Association
Global Marketing SIG Doctoral Consortium, Taormina, Sizilien, 18.05.-21.05.2020. (Abgesagt aufgrund von
COVID-19)
Koçer, V., Totzek, D. (2020), Perceived Brand Globalness and Localness as Drivers of Perceived Quality:
Introducing Cosmopolitanism as Moderator, AMA Winter Academic Conference, San Diego, USA,
14.-16.02.2020.
Koçer, V., Totzek, D. (2019), Perceived Brand Globalness and Localness as Drivers of Perceived Quality, 2.
Konferenz des Bayerischen Service Research Clusters, Augsburg, Deutschland, 18.-19.09.2019.
Koçer, V., Totzek, D. (2019), Consumer Cosmopolitanism: Local vs. Global Brand Preferences and the Role of
Brand Familiarity, Poster Präsentation, AMA Winter Academic Conference, Austin, USA, 22.-24.02.2019.
Koçer, V., Totzek, D. (2018), Consumer Cosmopolitanism: Brand Preferences and Willingness to Pay, 1. Konferenz
des Bayerischen Service Research Clusters, Passau, Deutschland, 20.-21.09.2018.
Koçer, V., Totzek, D. (2018), Consumer Cosmopolitanism: Addressing Conceptual Ambiguities and Its Relevance
for Product Categories and Brand Position, EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp, Wien,
Österreich, 02.-03.09.2018.
Koçer, V., Totzek, D. (2018), Konsumenten-Kosmopolitismus, Brown-Bag Reihe
Research Affiliate
Forschungsinteressen:
Kontakt:
E-Mail: eva.pieringer@uni-passau.de
Veröffentlichungen:
Pieringer, E., Totzek, D. (2022), Agency problems in solution selling: How customer perceptions of opportunism and customer characteristics impede their acceptance of outcome-based pricing, Industrial Marketing Management, 106, 279-291.
Pieringer, E., Totzek, D. (2022), Treiber der Adoption smarter Solutions im Business-to-Business-Kontext, in Bruhn, M., Hadwich, K. (Hrsg.), Forum Dienstleistungsmanagement 2022, Wiesbaden.
Kropp, E. (2021), Vermarktung smarter Solutions: Kundenakzeptanz und Preisbestimmung im Business-to-Business-Kontext, Wiesbaden. (Dissertationsschrift).
Kropp, E., Totzek, D. (2020), How institutional pressures and systems characteristics shape customer acceptance of smart product-service systems, Industrial Marketing Management, 91, November, 468-482.
Kropp, E., Totzek, D. (2020), What Drives B-to-B Customers' Adoption of Smart Product-Service Systems? Marketing Review St. Gallen, 1/2020, 12-18.
Totzek, D., Kinateder, G., Kropp, E. (2019), Vermarktung von Produkt-Service-Systemen: Grundlagen und zentrale Herausforderungen für die Preisbestimmung, in: Obermaier, R. (Hrsg.), Handbuch Industrie 4.0 und Digitale Transformation, Wiesbaden, S. 453-477.
Beim Anzeigen des Videos wird Ihre IP-Adresse an einen externen Server (Vimeo.com) gesendet.