Lehrbeauftragte
Aktuelle Position:
Partner & Co-Founder, OMMAX
Veranstaltungen:
Lehrbeauftragter
Aktuelle Position:
Senior Vice President Global Brand Strategy & Communications, SIXT SE
Veranstaltungen:
Frühere Stationen:
Research Affiliate
Forschungsinteressen:
Kontakt:
E-Mail: mila.vogelsang@uni-passau.de
Veröffentlichungen:
Vogelsang, M., Keller, A., Totzek, D. (2019), How to Frame Dynamic Prices? The Differential Effects of Different Framing Formats of Dynamic Prices on Customers’ Price Perceptions and Purchase Decisions, 2019 AMA Summer Educators’ Conference, Chicago, USA, 09.-11.08.2019.
Vogelsang, M. (2019), Dynamic and Personalized Pricing, 23. Doktorandenkolloquium Simon-Kucher & Partners, Bonn, 13.–14.06.2019.
Keller, A., Vogelsang, M., Totzek, D. (2018), How to Frame Dynamic Pricing? 1st Conference of the Bavarian Service Research Cluster, Passau, Germany, 20.–21.09.2018.
Vogelsang, M., Totzek, D. (2017), Dynamic Pricing: Systematisierung des Konzepts und zentrale Herausforderungen in der Praxis, 3. Passauer Digital-Marketing-Konferenz, Passau, Germany, 16.–17.03.2017.
Research Affiliate
Forschungsinteressen:
Kontakt:
E-Mail: eva.pieringer@uni-passau.de
Veröffentlichungen:
Pieringer, E., Totzek, D. (2022), Agency problems in solution selling: How customer perceptions of opportunism and customer characteristics impede their acceptance of outcome-based pricing, Industrial Marketing Management, 106, 279-291.
Pieringer, E., Totzek, D. (2022), Treiber der Adoption smarter Solutions im Business-to-Business-Kontext, in Bruhn, M., Hadwich, K. (Hrsg.), Forum Dienstleistungsmanagement 2022, Wiesbaden.
Kropp, E. (2021), Vermarktung smarter Solutions: Kundenakzeptanz und Preisbestimmung im Business-to-Business-Kontext, Wiesbaden. (Dissertationsschrift).
Kropp, E., Totzek, D. (2020), How institutional pressures and systems characteristics shape customer acceptance of smart product-service systems, Industrial Marketing Management, 91, November, 468-482.
Kropp, E., Totzek, D. (2020), What Drives B-to-B Customers' Adoption of Smart Product-Service Systems? Marketing Review St. Gallen, 1/2020, 12-18.
Totzek, D., Kinateder, G., Kropp, E. (2019), Vermarktung von Produkt-Service-Systemen: Grundlagen und zentrale Herausforderungen für die Preisbestimmung, in: Obermaier, R. (Hrsg.), Handbuch Industrie 4.0 und Digitale Transformation, Wiesbaden, S. 453-477.
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