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Research Affiliates und Lehrbeauftragte

Dr. Anja Konhäuser

Dr. Anja Konhäuser

Lehrbeauftragte

Aktuelle Position: Partner & Co-Founder, OMMAX

Veranstaltungen:

  • Workshop Marketingpraxis (Bachelor)
  • Abschlussarbeiten
Dr. Simone Zaha

Dr. Simone Zaha

Lehrbeauftragte

Kontakt: zaha01@ads.uni-passau.de

Aktuelle Position:

  • Founder ReWiRe Performance,
  • Dozentin Universität Passau, Privatuniversität Seeburg

Veranstaltungen: B2B Marketing & Sales (Master)

Frühere Stationen:

  • Senior Director Marketing, ZEISS Industrial Metrology /ZEISS Consumer Optics
  • Head of Marketing International, KTM Sportmotorcycle AG
  • Managing Director, KTM Events & Travel Services
Robin Ruschke

Robin Ruschke

Lehrbeauftragter

Veranstaltungen:

  • Workshop Marketingpraxis (Bachelor)

Frühere Stationen:

  • Head of International Interactive Marketing Communications, Audi AG
  • Account Director for BMW International & Germany, Serviceplan Campaign Advertising Agency
  • MBA INSEAD Business School
Dr. Volkan Koçer

Dr. Volkan Koçer

Research Affiliate

Aktuelle Position: metafinanz informationssysteme gmbh (allianz group)

E-Mail: volkan.kocer@uni-passau.de

Veröffentlichungen:

  • Koçer, V. (2021), Outcomes of Perceived Brand Globalness and Perceived Brand Localness: A Meta-Analysis,
  • 2021 American Marketing Association Global Marketing SIG Doctoral Consortium, Taormina,
  • Sizilien, 01.-03.10.2021.
  • Koçer, V., Totzek, D. (2020), A Systematic Review of Global and Local Brands, 3. Konferenz des Bayerischen
  • Service Research Clusters, Ingolstadt, Deutschland, 06.11.2020. (Online)
  • Koçer, V., Totzek, D. (2020), The Interplay of Perceived Brand Globalness, Localness and
  • Consumer Cosmopolitanism: A Social Identity Complexity Perspective, 49th EMAC Annual Conference,
  • Budapest, Ungarn, 26.05.-29.05.2020. (Abgesagt aufgrund von COVID-19)
  • Koçer, V., Totzek, D. (2020), The Interplay of Perceived Brand Globalness, Localness and
  • Consumer Cosmopolitanism: A Social Identity Complexity Perspective, 2020 American Marketing Association
  • Global Marketing SIG Doctoral Consortium, Taormina, Sizilien, 18.05.-21.05.2020. (Abgesagt aufgrund von
  • COVID-19)
  • Koçer, V., Totzek, D. (2020), Perceived Brand Globalness and Localness as Drivers of Perceived Quality:
  • Introducing Cosmopolitanism as Moderator, AMA Winter Academic Conference, San Diego, USA,
  • 14.-16.02.2020.
  • Koçer, V., Totzek, D. (2019), Perceived Brand Globalness and Localness as Drivers of Perceived Quality, 2.
  • Konferenz des Bayerischen Service Research Clusters, Augsburg, Deutschland, 18.-19.09.2019.
  • Koçer, V., Totzek, D. (2019), Consumer Cosmopolitanism: Local vs. Global Brand Preferences and the Role of
  • Brand Familiarity, Poster Präsentation, AMA Winter Academic Conference, Austin, USA, 22.-24.02.2019.
  • Koçer, V., Totzek, D. (2018), Consumer Cosmopolitanism: Brand Preferences and Willingness to Pay, 1. Konferenz
  • des Bayerischen Service Research Clusters, Passau, Deutschland, 20.-21.09.2018.
  • Koçer, V., Totzek, D. (2018), Consumer Cosmopolitanism: Addressing Conceptual Ambiguities and Its Relevance
  • for Product Categories and Brand Position, EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp, Wien,
  • Österreich, 02.-03.09.2018.
  • Koçer, V., Totzek, D. (2018), Konsumenten-Kosmopolitismus, Brown-Bag Reihe
Dr. Eva Pieringer

Dr. Eva Pieringer

Research Affiliate

Research Affiliate

Forschungsinteressen:

  • Smart Services
  • Business-to-Business-Marketing

Kontakt: eva.pieringer@uni-passau.de

Veröffentlichungen:

  • Pieringer, E., Totzek, D. (2022), Agency problems in solution selling: How customer perceptions of opportunism and customer characteristics impede their acceptance of outcome-based pricing, Industrial Marketing Management, 106, 279-291.
  • Pieringer, E., Totzek, D. (2022), Treiber der Adoption smarter Solutions im Business-to-Business-Kontext, in Bruhn, M., Hadwich, K. (Hrsg.), Forum Dienstleistungsmanagement 2022, Wiesbaden.
  • Kropp, E. (2021), Vermarktung smarter Solutions: Kundenakzeptanz und Preisbestimmung im Business-to-Business-Kontext, Wiesbaden. (Dissertationsschrift).
  • Kropp, E., Totzek, D. (2020), How institutional pressures and systems characteristics shape customer acceptance of smart product-service systems, Industrial Marketing Management, 91, November, 468-482.
  • Kropp, E., Totzek, D. (2020), What Drives B-to-B Customers' Adoption of Smart Product-Service Systems? Marketing Review St. Gallen, 1/2020, 12-18.
  • Totzek, D., Kinateder, G., Kropp, E. (2019), Vermarktung von Produkt-Service-Systemen: Grundlagen und zentrale Herausforderungen für die Preisbestimmung, in: Obermaier, R. (Hrsg.), Handbuch Industrie 4.0 und Digitale Transformation, Wiesbaden, S. 453-477.
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