Bayerisches Service Research Cluster
Am 20. und 21. September 2018 organisierten der Lehrstuhl für Marketing und Innovation und der Lehrstuhl für Marketing und Services der Universität Passau die 1. Konferenz des bayerischen Service Research Clusters. Dazu wurden der Lehrstuhl für Value Based Marketing der Universität Augsburg und der Lehrstuhl für ABWL und Dienstleistungsmanagement der Katholischen Universität Eichstätt-Ingolstadt zum Austausch über aktuelle Forschungsprojekte zu relevanten Marketing-Themen, insbesondere Dienstleistungsmanagement, eingeladen. 15 wissenschaftliche Vorträge und Diskussionen beleuchteten aktuelle Themen und Herausforderungen aus dem Bereich „Service Research“. Die Teilnehmer erhielten dabei Einblicke in ausgewählte Projektergebnisse und konnten sich in regen Diskussionen fachlich austauschen.
Beteiligte Lehrstühle
Universität Augsburg
- Showrooming: Do Consumers' Moral Considerations Matter? Janina Kleine
- Customer Experience along the Customer Journey: How Is It Measured? How Can It Be Implemented? Markus Gahler
- Forever Foreign in the Homeland? How Institutional Logics Shape Repatriates' Consumer IdentitySonja Kralj
- When Service Provider Choice Is Motivating: How Service Provider Choice Drives Effects of Frontline Employee Display Authenticity Andreas Lechner
Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt
- Do Your Job and Leave Me Alone: Do Service Employees' and Consumers' Stereotypes Influence their Willingness to Co-Produce Hannes Fleischer
- How to design your value proposition in business markets? The value proposition's role in selling solutions Pirmin Bischoff
- Digital Infusion and Dual Emphasis in the Healthcare Industry Anton Feld
Universität Passau
- How to Frame Dynamic Pricing? Alisa Keller & Mila Vogelsang
- Customer Acceptance of Smart Product-Service Systems in the B2B Context Eva Kropp
- Customer's Perception and Behavior in Online Shopping Environments: Does Device Type Matter? Alisa Keller
- Consumer Cosmopolitanism - Brand Preferences and Price Premiums Volkan Koçer
- Sitting on something you cannot use? How Activating Add-on Hardware Components Impacts Customer Perceptions and Behavior Janina Garbas
- B2B Customers' Data Disclosure Concerns Regarding Smart Service Adoption: A Qualitative Approach Curd-Georg Eggert & Corinna Winkler
- Business models as strategic levers of data disclosure for smart services Curd-Georg Eggert & Corinna Winkler
- The more the merrier? Exploring the effect of salespeople's solution involvement in the B2B context Franziska M. Bongers & Gloria Kinateder